Zprávy
[Zpět]
Extraliga má velké plány
Na konci října se konal aktiv extraligových oddílů, na kterém se sešli zástupci všech extraligových týmů se zástupci Českého svazu házené, aby společně projednali nové skutečnosti týkající se naší nejvyšší soutěže.
Aktivu se vedle zástupců všech
extraligových klubů a předsedy Českého svazu házené Jaroslava Chvalného a předsedy
Ekonomické a marketingové komise Aleše
Koláře zúčastnili zástupci České
televize – hlavního mediálního partnera Českého svazu házené, Agentury RC Sport - marketingového
partnera Extraligy, agentury Marais
s.r.o. - agentury, která bude vykonávat činnost manažerem Extraligy a
bude starat o propagaci extraligy házené.
Agenturu RC Sport zastupoval pan Vlastislav Přeček. RC sport je jedním z
hlavních partnerů Českého tenisového
svazu a s Českému svazu házené pomohl získat generálního partnera Extraligy,
kterým se stane jeden z českých pivovarů. "Zatím ještě nevíme, který pivovar to přesně
bude, smlouva má být podepsána během těchto dnů," prozradil Aleš Kolář, předseda ekonomické a
marketingové komise svazu s tím, že velká firma teprve určí, jaký její pivovar
to bude. "Už je však jisté, že během dvou
let získáme trojnásobně vyšší částku, než jakou jsme inkasovali v posledních
letech od kohokoliv z dosavadních špičkových partnerů. Řádově půjde o miliony
korun," dodal. Smlouva, která by měla být podepsána v nejbližších dnech bude
na dva roky, resp. do konce sezóny 2008/2009.
Finance, které se díky smlouvě s
novým generálním partnerem podaří pro Extraligu získat budou podle Aleše Koláře rozděleny následovně: “Na základě společného rozhodnutí klubů a
svazových orgánů jednu třetinu investujeme do propagace, zhruba polovinu do
klubů, kde vedle paušálních částek získají něco navíc i účastníci evropských
pohárů. Zbývajících prostředky půjdou na ceny v různých soutěžích. Je to velice
výhodný kontrakt, který by měl zvednout hlavně společenskou úroveň našeho
sportu.“
Další extraligovou novinkou je
tzv. Manažer Extraligy. Tuto činnost
bude vykonávat společnost Marais
s.r.o. zastoupená panem Vladimírem
Labudou. Vedle funkce manažera Extraligy bude hlavní náplní práce společnosti oblast PR – public relations – Extraligy házené a
házené jako celku. Díky tomu by se měla házená opět dostat do podvědomí
širšího spektra veřejnosti. O to se Marais s.r.o. bude snažit např.
prostřednictvím různých soutěží, které budou mít jednak celosezónní charakter a
v nichž budou moci fanoušci získat velice hodnotné ceny, jednak to budou soutěže
u příležitosti televizních utkání. Dalším společným úkolem v oblasti PR bude
vytvořit systém přenosu informací o házené do všech médií, ať již
prostřednictvím publicistiky
v médiích nebo pravidelných
zpravodajství z extraligových utkání. A nebude se jednat pouze o ryze
sportovní informace, centrem pozornosti se stanou jednotlivé osobnosti českých
extraligových klubů. Snahou společnosti je, aby se známé házenkářské tváře
objevovali ve spojení se společenským životem, charitou apod., stejně jako je
tomu dnes běžné např. u fotbalových nebo basketbalových hráčů.
‾Extraliga míří výš“, říká předseda
Českého svazu házené Jaroslav
Chvalný a dodává: ‾považuji za
průlom, že se podařilo dát dohromady silnou čtyřku – kluby, svaz, marketingového
partnera a partnera z oblasti public relations. Věřím že společným úsilím se
z Extraligy skutečně stane produkt, který přitáhne diváky a partnery do hal i
k obrazovkám. Za to patří dík především extraligovým klubům, které daly v tomto
ročníku již několikrát najevo vážný zájem na rozvoji produktu Extraligy“.
V rámci jednání vystoupil také
zástupce České televize Petr
Vichnar, aby zhodnotil dosavadní spolupráci mezi Českým svazem házené a
Českou televizí. Ve vztahu České
televize a Extraligy došlo před letošní sezónou k zásadnímu posunu v podobě
uzavření smlouvy o pravidelných přenosech z nejvyšší soutěže mužů. Důkazem může
být to, že od září do prosince bylo nebo bude odvysíláno zhruba stejné množství
extraligových utkání jako za celou loňskou sezónu.
Petr Vichnar všechny přítomné
upozornil, že každý z přenosů je redakcí
sportu podrobně hodnocen a to nejen ze sportovního hlediska, když dalším
důležitým faktorem je samozřejmě atmosféra při utkání, kterou vytvářejí
házenkářští příznivci. K potěše všech ale konstatoval, že prozatím je Česká
televize s vysíláním házené spokojena a prozradil také, že má zájem o vysílání
všech důležitých akcí reprezentačních týmů na našem území včetně nadcházejícího
Mistrovství Evropy mužů 2008, které hostí Norsko. V příští
sezóně bychom se v televizních přenosech mohli dočkat také několika novinek,
inspirací z hokeje by mohly být kamery umístěné v brankách obou týmů nebo
grafické znázornění doby trvání pasivní hry týmu, obdobně jako je tomu při
odpočítávání času pro útok družstva v basketbale.
Podle šéfredaktora sportovní
reakce Oty Černého se házená stala
jedním z pěti pilířů sportovního kanálu ČT4, ke kterým dále patří fotbal,
hokej, basketbal a volejbal. Jedinou výtkou směrem k extraligovým týmům bylo, že
záběry, které jejich zástupci pro potřeby České televize pořizují nemají
potřebnou kvalitu a nemohou tak být zařazeny jako zajímavosti do pravidelného
pořadu Time-out, který Česká televize vysílá každé pondělí večer.
Na závěr aktivu se konala tisková konference k projednávané problematice Extraligy, účasti české reprezentace na Supercupu v Německu a k přípravě české reprezentace na nadcházející ME v Norsku, přičemž na otázky okolo národního týmu odpovídal reprezentační trenér Pavel Pauza.
[Zpět]